Kundservice
E-post: kundservice@harlequin.se
Telefon: 08-12 16 20 00
Telefontider: 9-17 måndag-fredag
Frågor via e-post som rör beställningar på hemsidan besvaras inom 24 timmar på vardagar.
Harlequin / HarperCollins Nordic AB
Box 49005
100 28 Stockholm
Organisationsnummer: 556437-8007
Betalning & leverans
Faktura
Har du valt faktura som betalningsalternativ, skickas fakturan direkt till den mejladress som du har angivit vid köpet. Via Klarnas tjänst Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att identifieras kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig. Efter identifiering visas vilka betalningsalternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura via e-post är förvalt men du kan givetvis välja något av de andra alternativen, t ex direktbetalning via bank eller kortbetalning. Läs mer om Klarna Checkout här.Leverans
Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Dina böcker skickas direkt hem till din brevlåda. Vänligen notera att vi endast levererar till den folkbokförda adressen där du bor. Större beställningar kan du i vissa fall få hämta på närmaste utlämningsställe. OBS! Leverans endast inom Sverige.Leveranstid
OBS! På grund av Covid-19 kan leveranser ta lite längre tid.
Leveranstiden är vanligtvis 5-7 arbetsdagar från att din order är behandlad. Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella prisfel.